Thursday, July 2, 2009

Regnet i full gågn




Jodå. Nu har jag till och med köpt en kamera för att kunna lägga till lite bilder från Etiopien till mina otroligt frekventa bloggbidrag...

Tillbaka i Addis sen i lördags. Ensam dock. Familjen blir kvar i Svea över sommaren. Jag avundas dem, eftersom regnperioden har startat på allvar här. Mulet mest jämt och tungt regn eftermiddag kväll. Becksvart från klockan 19, och nästan inga expats här. Låter inte så kul va? Nej, just det. Men å andra sidan finns plenty time att läsa alla nya sci-fi böcker jag inhandlat. En väldigt bra read för intresserade är Charles Stross: Singularity Sky. Trust me, check it out!. En annan vän i ensamheten är min iPod touch med spelet "Peggle".

Nytt i Addis: Regn. Vägarbetet går framåt, några nya vägar öppnade. Huset känns hemtrevligt och trädgården är otroligt grön och fin. Jag testar lägga upp en bild. Vår lurviga lilla hund Sofie (Zoé valde namnet, ok!) är större men hoppar lika mycket som förr. Jag testade lägga upp en bild på henne också, men min nya fina kamera tar tydligen inte bilder på hundar. Återkommer om detta.

Jag har också hittat en fin rund sten till trädgården, som jag fick vår chaufför och fyra andra snubbar att frakta hem. Den låg mitt i vägen när jag såg den, men jag tycker den gör sig bättre mitt i trädgården...

over and out.

No comments:

Post a Comment